Nyttig dag

Vissa dagar är jag verkligen en sån där nyttig människa som man vill spy på. Eller bara jag berättar om gröten jag käkar varje morgon så undrar man ju...
Men att blanda fiberhavregryn, rågflingor, linfrön, skalad hirs och vetekli är faktiskt skitgott! Jag lovar. *NyTtOnÖÖörD!" Och på svenska? tänker ni. I know.

Idag gjorde jag sallad till middag också. DEN kändes väldigt nyttig. Jag hittade nåt ekologiskt och kravmärkt matvete för sallader som jag aldrig hade smakat förut. Måste ju prova. Elin tyckte det såg ut som kalaspuffar i miniformat. Annars brukar jag inte vara såå väldans noga med sånt. I alla fall så blandade jag det med räkor, fetaost, purjolök, rödlök, morötter och kidneybönor. Satans gott i alla fall.

Men jag lovar...imorrn blir det pizza för att väga upp. Så här matnördig kan jag ju inte vara. Det är ju som att jag skulle vara bästis med Anna Skipper.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback