Så kan det gå

Okej, extremt förvirrande dag! I godan ro sitter jag och lördagsfikar med Thomas när telefonen ringer. "Hej, det är från jobbet...tänkte höra när du kommer och jobbar?" VAAA??? "Eh jag ska inte jobba idag?" "Jo du står uppskriven här". Kollar min almanacka och där står ingenting. Tur att det är en schyst snubbe och han förstår att det är ett missförstånd. Det har hänt honom att de skrivit upp utan att ringa. För jag vet att jag inte sagt att jag kan jobba idag, jag skriver alltid upp det i almanackan direkt under samtalet.

Jag får panik i alla fall och säger att jag kan jobba ändå, vilket han bli tacksam för och försäkrar mig att det inte är mitt fel. Jag som HATAR att vara sen, mår seriöst dåligt av det är fortfarande helt uppjagad. Jag får slänga i mig min stora macka och den schysta killen på jobbet kommer till och med och hämtar mig. Så det blev inte en lång fikastund direkt, men vad gör man?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback