Stockholm i sikte

Verkar som att de flesta i min korridor ska till Stockholm i helgen. Bara en skulle eventuellt på Håkan. Ikväll ska jag ut. Testa på en nation för första gången här. Nästa helg ska vi ha korridorsfest med rocktema, kan bli väldigt intressant.

Nu var det en vecka sedan jag kom. En vecka sedan jag vilset vandrade runt i staden med karta och fick hjälp av främlingar. Jag vill inte alls minnas den dagen och den efterföljande. En massa dumma tankar hann vandra runt i min skalle då. Tänk om jag blir helt ensam här. Tänk om inte ens de datanördigaste datanördarna eller de svartrockigaste svartrockarna vill kännas vid mig. Det var inte många "Det löser sig"-tankar just då inte. Vilket jag däremot har nu. Herregud jag är ingen socialt missanpassad kuf, jag har ju oftast lätt att få vänner. Jag bara oroar mig för mycket i onödan, alltid.

       

1. Carolina-biblioteket. Sjukt bra val av namn.
2. Grön park på väg mot slottet.
3. Här skymtar man slottet.
4. Framme, here it is.
5. Har jag hamnat mitt i Versailles trädgård eller? Ser likadant ut.
6. Baksidan av slottet.
7. Domkyrkan.
8. Vårt kök, haha.

Kommentarer
Postat av: Lina

Det låter ju som att det går fin fint för dig! Och det där med kompisar borde definitivt inte vara nå problem ju =)Jo här är det bra, har inte fått nåt jobb än men det kommer nog (hoppas jag). =) Trivs iaf jättebra i lägenheten, känner mig redan som hemma!Ska leta upp den där parken nån dag också. Tack för tipset. HA så bra! KRAMAR

2007-09-08 @ 19:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback