Cocktail-partyt

Här sitter jag och muler i mig rulltårta. En god chokladig rulltårta, sprängfylld med socker, aah. Handlade idag, trots tröttheten. Vi lekte en rolig lek igår på cocktail-festen. Eller det var ett kortspel, där alla skulle dra ett kort i tur och ordning. Det fanns en himla massa regler i det och till slut var det hur svårt som helst. Tex när en 7:a kom upp skulle man snabbt säga 1,2,3,4 osv i den ordningen man satt. Kom det något som innehöll 7, eller var i 7:ans tabell skulle man säga pass. Annars fick man dricka viss många straffklunkar. "13", sa Dan. "Pass!" sa hon som satt bredvid mig. "Ehh, sa jag... 16!?" Då blev jag dumförklarad och straffad. Haha, jag var inte riktigt med där.

En annan rolig del av kortspelet var det som kallades "regel". Då fick den som tagit kortet bestämma en regel som skulle gälla för hela spelets gång. Dan började med att bestämma att vi skulle kalla alla för Mats. Jesper som fick nästa regelkort bestämde att vi inte fick säga varken "du" eller "ni" när vi pratade. Fatta vad svårt! Sedan fick jag ett sånt kort lite längre fram. Jag bestämde att vi skulle börja varje mening med "Tony är snygg". Folk hörde fel och sedan hade regeln ändrats till att börja varje mening med "Tonys rygg". Haha, det var kul. Men ja, som ni kanske förstår blev det alltför många felsägningar. "Tonys rygg, Mats ska du inte dra ett kort snart? Fan jag sa du!" kunde det låta. Skitkul.

Vi fuskade förresten lite med cocktail-musiken. Den var igång i början, men den var så sövande. Så vi bytte till rockmusiken från förra gången.

      

1. Lockigt hår körde jag på.
2. Emma och Mats-Malin. Vad gör Emma för pose?
3. Dan och Therese, skål!
4. Killen till vänster är Emmas granne, vi bad dem komma ner så att vi inte skulle vara så lite folk. Sedan Jesper (Dans kompis) och Dan.
5. Emmas grannar.
6. Ännu fler av Emmas grannar.
7. Partyklar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback