Toppen!

Ja, jag jobbade alltså min första dag igår. Fem timmar på ett boende för autistiska, ute i Jälla (1 mil härifrån). Det kunde seriöst inte ha gått bättre. Om man inte räknar med rusningstrafiken i stan (som jag inte alls räknat med) som gjorde mig fem minuter sen. Jag hatar att vara sen, får panik då och jättedåligt samvete. Så jag undviker alltid det. Enligt bussturlistan skulle jag vara framme hela 20 minuter innan jag började, men ack nej. Det gjorde som tur var ingenting.

Allt annat var helt toppen. Jag fick äta middag där (bara det hade räckt för att göra min dag. Gratis mat, hallå!) Jag fick träffa dem som bodde där, åka på charm och fika, se på TV och prata med personalen. De var verkligen hur trevliga som helst allihopa. Skumt att jag jobbade med 3 män. Inom vården, skitbra. Fick skjuts hem, så jag var hemma 10 minuter innan jag slutade. Hehe, ibland kan livet få vara lite lyxigt också.

Jag förstår ju att det kommer bli hårdare, men att ha fått en sån kanonstart var inte alls fel.

image182 En bit prinsesstårta och varm choklad satt helt rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback