Det här med Stockholm...

Ja, det är knepigt det här med mitt förhållande till Stockholm. En slags hatkärlek. Idag var det garanterat mest kärlek! Jag blev helt paff...Inte en enda stockholmare var otrevlig, snäste eller ens trängde sig före. WOW. Imponerad. Var ju tvungen att prata med ganska många och de var trevliga och hjälpsamma. Jag som bara trodde det fanns två trevliga stockholmare i världen, (numera i Uppsala) Ylva och Linnea.

Konstigt är också att varje gång jag är i Stockholm blir jag Norrlandsälskare. Jag börjar sakna mina norrlänningar som mest. Jag blir ett med alla från Norrland och stockholmarna är "dom där andra". Jag tänker på skoterturer och skog. Tänker "Hah, det har ni inte här era dryga stockholmare!"  Ja skumt.

Blev lite shopping, mest småsaker. Lite Oliva-produkter bland annat. Pengarna gick så bra åt ändå, till mat fika och tunnelbajsbana. Roligast var ändå att de säger "Se upp för dörrarna, dörrarna stängs." Som i Se upp får dårarna.

image180

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback