Jag bor i ett O.C-hus

Japp, huset den här familjen bor i är riktigt snyggt. Snart kommer jag få spendera ytterligare en vecka ensam i huset och veckan efter måste jag åka till familjens lantställe i Sverige. (Längtar inte). Det enda som känns kul är att få kolla på nyhetsmorgon igen - vilken lyx. Och få andas in den svenska luften. Jag uppskattade till och med reklampauserna när jag var tillbaka i Sverige igen sist. Annars är det såå dött där.

Gissa vad familjen Törnberg ska göra då? De ska åka runt i Italien en vecka. Gissa vem som inte får följa med? JAG. GISSA VEM SOM ÄR ARG!? Speciellt när de skrev i ansökan att man fick följa med på deras resor. Jag såg mailadressen till deras förra au-pair på msn-listan, så jag mailade henne. Och hon hade en hel del saker att säga som skrämde mig! Mamman har också gjort om mitt schema så jag tjänar 40 pund mindre i veckan, utan att fråga mig. Tack! Jag har pratat med mina kompisar här och berättat allt som pågår. De tycker jag ska byta familj. För att klara mig ekonomiskt här ska jag börja passa lilla 3-åriga Mattias några timmar på onsdagar. Och en liten bebis som tillhör en annan familj på torsdagar. Mattias passade jag igår, han var så söt och go!

Tur att London är så nice! Fritiden är så bäst. Undra om det blir en tur till Nothing Hill i helgen? Jag saknar er så därhemma, det känns fortfarande konstigt. Som tur är känner jag i alla fall att jag kan ha kul här också. Men jag räknar ändå ner tiden jag har kvar här. Och det kan ju inte vara ett bra tecken. Men så gör jag ofta, tror alltid att gräset är grönare på andra sidan...Och jag vill inte hem och jobba på äldreboende igen. Då är det här bättre tills vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback