Övergiven

Familjen har dissat mig, övergivit mig, lämnat mig vind för våg, hux flux ska de åka iväg. De har allltså övergivit mig för staden Göteborg. Åh vad jag älskar den staden. Jag ska nog bo där en vacker dag. Just nu har de säkert stannat någonstans efter vägen för att ta en glasspaus. Sedan måste de sitta och svettas i otaliga timmar, hah! Eller nej just det, de har Harrys bil med luftkonditionering. När mamma berättade att de skulle åka utbrast jag desperat: Vaaa!? Men ni kommer väl hem innan söndag?
Mamma: Vadårå? Kommer du inte överelva utan oss så länge?
Jag: Men gud! Jag behöver ju verkligen bilen då!!

Jaja, det finns fördelar med att vara ensam hemma också.

Detta ska jag göra:
1. Äta upp allt gott vi har, speciellt glasspaketen som jag spanat in. Jag ska skylla på att någon gjorde inbrott och att det var en hemsk upplevelse där jag upptäckte dem precis när de skulle till att stjäla de mer värdefulla sakerna. När de såg mig sprang de i all världens fart och fick alltså inte med sig mer än glassen och bullarna.
2. Dansa hejvilt nere i vardagsrummet till MTV och sjunga det högsta jag kan. Klädsel: Pyjamas.
3. Ha ett vilt raveparty där bara mina farligaste polare får komma. Vi ska trasha huset helt och skylla på att Magnus tog hit sina kompisar en kväll.

4. Jag ska nu börja det hela med att spela låten Känn ingen sorg för mig Göteborg jättehögt och gråta en skvätt över att jag inte också är med.

  

De här bilderna är tagna i Göteborg. Kolla vad extremt rolig såghajen ser ut underifrån. Som ett spöke.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hallooo!
Tänkte bara tala om att jag flyttat min blogg till ny adress, jag har inte försvunnit ;P
Spela lite Håkan för mig med!
Kramkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback