Man får inte vara dum

Nu har jag förresten bott här i fem veckor tror jag det är. Tiden går såå snabbt. Man kan alltså nu kalla mig för en världsvan Londonbo, som har utvecklat ett flertal överlevnadsstrategier.

1. Jag har kommit på en skiiiitsmart sak. När man inte vet vart man ska, då är måste man ju fråga någon. Londonborna är extremt artiga och hjälpsamma, så därför väljer man den första HETA killen man ser. Det är så smart. Nackdelen med det här sättet är att man oftast inte lyssnar på svaret...så om man verkligen vill hitta dit man ska, ska man nog fråga nån ful. Tyskarna har roligt åt min strategi...jag fattar inte.

2. Släng inte tuggummin eller annat skräp i de stora röda lådorna som ser ut som sopkorgar. Jag gjorde det misstaget, ända tills jag kom på att det är postlådor. I London finns inga sopkorgar för att man inte ska kunna slänga bomber i dem, ganska irriterande.

3. Gå alltid innan det hunnit bli grön gubbe. Här har ingen tid att vänta, och man hindrar bara flödet om man ens trycker på knappen.

4. Undvik att bli rånad genom att se lagomt fattig ut. Vem vill råna en stackars fatti-au pair. Alltså, det bästa sättet är att gå med en Primark-kasse. Då tänker folk, shit, hon måste handla på den fattigatse affären i hela London.

Mer tips inom kort....jag lovar, dessa funkar. Jag är riktigt smaaaart.

Kommentarer
Postat av: Joanna

Ååh du e såå smart =)så roligt att läsa om vad du gör. Trots att du saknar *host* moi ;) så tycker jag det verkar riktigt roligt där borta emellanåt =)Måste nog komma å hälsa på ;D kraam kraam!!

2007-02-12 @ 23:16:18
Postat av: Carro

Hehe jarå visst händer det mkt roligt. Felet är bara att ni inte är med och upplever det roliga MED MIG! =( Snyyyyft. Ja kom och hälsa på genast!! Kraaam kraam

2007-02-14 @ 11:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback