Fika

Nu är skolan slut, tralallaa. Fast egentligen inte, eftersom de så smart planerat in en gruppuppsats över jullovet. Men den tänker jag inte tänka speciellt mycket på nu, jag ska ju åka hem ikväll! Blandade känslor. Ska bli himla roligt, men samtidigt kommer jag sakna folket här. Känns redan tomt i korridoren. Korridorisarna har mycket mer ångest i alla fall, de har bott här längre än jag och känner sig mer hemma i staden.

Efter skolan var jag och Ylva på ett mysigt café nere på stan. Fikade god macka och chaité. Jag tog inte något onyttigt för en gångs skull! Okej bara en halv lussebulle då. Sånt blir det däremot mer av de närmsta veckorna. Jag ska bara äääta, ääta, äta och äta lite till, hela lovet! Tills jag blir en riktig go liten tjockis, som alla tanter kommer vilja nypa i kinderna.

Hejdå Uppsala, ett tag!
image239


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback