Beslut

Jag tror jag har bestämt mig för en sak. Jag vill nog inte ha något att göra med min så kallade pappa i framtiden. Han ska inte få ta mer energi och glädje ifrån mig nu. Chans efter chans har han sumpat och nu är gränsen nådd. Man ska inte ha personer i sin omgivning som gör som han gör. Och som vid alla andra jular och födelsedagar (om vi för tillfället har kontakt då) skapar han ett bråk, slänger på luren och hör inte av sig igen. Allt för att han ska slippa köpa presenter. Alltid samma sak, börjar lära mig nu. Inte ett kort, ingenting, på 10 år.

Han är helt enkelt rakt igenom elak, girig, manipulativ och självisk. Utan ett uns empati. Nej det får vara nog nu. Det är han som inte är värd mig och syskonen (inte tvärtom som han så fint sa en gång). Jag klarar mig bra ändå, har alltid gjort och kommer alltid att göra. Det här är det enda rätta.

Kommentarer
Postat av: christian

Usch... jag blir så ilsken av att höra sånt där. Säkert ingenting mot för vad du antagligen känner... men du ska veta att jag tycker du tänker helt rätt!

Du kan få vara med mig om du behöver en karl som ger positiv-energi ifrån sig :)

Postat av: Carro

Sötis =)

2007-12-18 @ 09:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback