English please

En dag satt jag och zappade fram och tillbaka mellan alla TV-kanalerna utan att hitta något att se på. Så plötsligt stannar jag på BBC. Efter en stund kommer jag på att jag suttit och lyssnat på de utländska nyheterna en bra stund och jag fick en massa London-flash-backs. Det var en av de få kanalerna de hade där. Förut tyckte jag inte alls att det var kul att prata engelska, nu tycker jag att det är skitroligt. Alltid när det kommer in turister på Subway vill jag prata lite extra. Jag tror det var den grymt bra läraren jag hade i London som bidrog till det.

Så nu när den mesta kurslitteraturen kommer vara på engelska tycker jag inte att det är pest. Jag vill bli grym på engelska. Idé nr 1: skaffa en engelsktalande boyfriend.

Jag fick mail från en av mina tyska vänner igår. De hade sett Orlando Bloom innan de åkte hem. Och jag var inte där!

 Äh vad gör det, jag fick ju på sätt och vis se honom i alla fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback