Angående Eurovision

Jag och Anton lyssnade igenom en hel del bidrag från årets Eurovision song contest igår. Mina öron blöööder kraftigt! Alltså vissa undrar man ju hur fan de kunde ha vunnit i sina hemländer. Transan från Ukraina hade kanske tidernas sämsta låt och eftersom de jag aldrig gissar på vinner, så förvånar det mig inte om han kommer bra till. Norden håller ju i alla fall en viss klass oftast, men öststaterna bland annat är ju helt sjukt, pinsamt dåliga. Tycker de själva att det där är värt att kallas musik ens!? 

Så samma fråga varje år...varför samlar vi ihop oss och ser det långtråkiga programmet år efter år? Det känns ju som att man måste, det är tradition. Egentligen vill man ju bara se Sverige sopa mattan med de andra. Nationalistkänslan är som störst. Vissa showar och kommer med nåt annorlunda, då blir det ju i alla fall roligt även om musiken suger. Annars somnar man ju till alla skittråkiga ballader som sjungs av nån halvdan sångare/sångerska och som bara innehåller orden "Love", "You", "Me" "Heart" eller "Forever".

Så vi kanske ska rösta på den kassa transan från Ukraina då som Anton tyckte. Allt nyskapande och kontroversiellt ska fram och allt traditionellt tråkigt ska bort, enligt mig i alla fall. Lordi visade att folket är less på allt trååååk.

Image and video hosting by TinyPic Han var så sjukt ful på Youtube när vi kollade, jag får ju mardrömmar! Jag som annars gillar transor. Näe, då föredrar jag After Dark...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback