Höstmys och ny förebild

Jag älskar hösten! Trots kylan och blåsten just nu kan jag inte vänta tills löven får sina fina färger och jag kan strosa runt i mina nya jackor. ;) Och när man åker 42:an vägen hem från stan ser man hur himla fint det är här. Man är hemmablind, helt klart.


Igår var jag och Anton hos Joanna och såg Idol. Sedan såg vi filmen Adam och Eva. Björn Källman, hihi.


Jag läser en skitbra bok just nu, "Att hjälpa sig själv" heter den om jag minns rätt. Och det är författaren till Pojken som kallades Det-böckerna som har skrivit den. Dave Pelzer. Den handlar om hur han gick vidare efter att ha varit grovt misshandlad fysiskt och psykiskt genom hela barndomen. Och han ger en massa råd till människor i olika situationer. Jag har länge funderat på vem jag har som förebild här i världen och har aldrig kommit på någon. Jag menar, jag beundrar människor för vissa speciella egenskaper de har, men något helt paket har jag inte kunnat namnge. Nu vet jag en person, Dave Pelzer. Den sista boken i serien får en verkligen att tänka till och värdesätta det man har.


Kommentarer
Postat av: Linus

Jag trodde jag var din förebild. =)

2006-09-09 @ 12:57:45
Postat av: Carro

Haha mjo, fast du är ju mer min idol ;D

2006-09-09 @ 18:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback