Wanna be a wannabe?

Idag åkte jag in till körskolan och satt och läste teori vid en dator. Jag förstår seriöst inte hur jag ska kunna lära mig allt och hålla reda på allt.

Måste bara nämna att jag såg en sån wannabe på stan idag. Ni har antagligen sett en massa bilder på kändisar där de går runt med en take-away latte. En sån hade såklart hon i högsta hugg. Hela hon bara skrek kändis-wannabe så in i tusan. Min systers högsta dröm är att vara en Stureplanstjej. Hon är nog den största wannaben jag vet. En av de viktigaste sakerna för henne är att säga "schjokla" åt choklad, med äkta Olinda-mål. Och när vi åker bil och närmar oss Stockholm skriker hon ut alla sina lyckliga fjortisläten hon kan. "ÅÅÅH Stockholmskillar, iiiiih iiieeeeeeaaao!" Självklart är hennes drömkille Anton i Big Brother. (Och alla andra med back-slick och rosa tröjor.) Ursäkta mig, men jag klarar inte av henne.


Åh imorrn är det 6 juni. Fira! Jag kan studentsången alldeles bra nu och imorrn ska mössan på. Prinsessan Vickan kommer ju till och med. Åh jag och Linus borde ju härma Kungen och Silvia om vi möter henne. Undra vad hon skulle säga då? Om man liksom kommer "Men mein flicka, åh så fin!" Och så Linus "Ehh hej gumman, har du sett mina läsglasögon?" Skulle vara sjukt kul. Fast då kanske Säpo rycker öronen av oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback