Vilka fula barnprogram det finns idag!

Hah! Ja jag har sett på ett mycket lärorikt barnprogram vid namn "Katjakaj och Bentebent". Avsnittet hette "Det var en gång en ko - som egentligen var ett moln". Shit vad jag skrattade. För det var verkligen sådär skitmesigt och man kunde faktiskt tro att det var jag själv som hade skrivit det. Ni som har hört mina fina födelsedagssånger till mamma exempelvis kanske förstår. Kan räcka med att ha sett mina underbara konstverk där alla personer har konstiga skallar, för att förstå. Länge sedan jag ritade såna fina teckningar nu. Jag kanske borde bli barnboksförfattare och samtidigt illustratör? Njäee... Jag ska ju bli papparazzi. Det står ju typ skrivet i stjärnorna. Eller kanske man skulle bli lyxhemmafru som Joanna? Jag vill inte dirket bli en Bree men...(även fast hon lätt är coolast). Nej till botox, ja till rött hår. OJ jag menar koppar-kastanje-kanel-med spår utav furu-färgat!!  Hur som helst. Det finns verkligen mycket fula och onödiga barnprogram idag. Annat var det på min tid när det var Disneyklubben och Astrid Lindgren som gällde. Fast sedan kom ju Cartoon Network rätt tidigt om jag minns rätt, så den kanalen är man ju inte heller helt obekant med. 

Det var något mer jag skulle berätta, har nog glömt. Jo..har sett mer film nu. "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" (skum titel) och "Kocken" (skuuum film!) Film nr 1 hade i alla fall en hel del sköna repliker som man inte kunde låta bli att skratta åt. Magen ville inte att jag skulle skratta. Så det högg till, men det gjorde inte så mkt. Kocken var skum...Kjell Berqvist ska ju alltid spela så elak. Som han är bra på visserligen. Har läst lite mer i min bok också, den är fortfarande skum. Men skumma saker är ofta bra. Väntar på att mamma ska läsa ut Magdalena Graafs bok "Det ska bli ett sant nöje att döda dig". Kan bli intressant läsning. Eller så kommer det bara resultera i större rädsla för män, hehe.

Idag orkade jag mig ut en sväng och just nu mår jag bra. Känns underbart. Fast det kommer ju stundvis så jag litar inte på att det är över än. Familjen säger att jag blivit mager. Tror inte riktigt det för jag tycker jag ser ut exakt som vanligt. Dessutom gör nog inte 4 dagar en alltför mager...

Image and video hosting by TinyPic

Kommentarer
Postat av: Anonym

SNyggingar

2006-06-19 @ 07:51:20
Postat av: Anonym

// vicky

2006-06-19 @ 07:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback