Sommarens levnadsregler

Jaa jag har inget val. Den här sommaren kommer bli den fattigaste hittills. Hoppas vädret blir bra. För då kan jag ju leva på sol och vatten. Jag har endast mig själv att skylla för att jag inte letade jobb i tid. Klantigt jaa. Men jag har iofs verkligen ingen lust att göra ansträngande saker heller..så egentligen kanske det inte är helt fel att bara vara på stranden och slappa? Om man ändå ska jobba i höst (förhoppningsvis). Problemet ligger ju i att jag vill shoppa en massa onödiga saker och inte tvingas prioritera vad jag ska lägga pengarna på. Gillar inte att behöva spara, men inser ju att jag måste. Hatar att det nästan bara ska handla om kontakter. Här kommer min lista över de skojiga reglerna jag kommer måsta leva efter om ingen oväntad inkomst skulle hjälpa mig.

1. Ingen shopping på hela sommaren. Inga örhängen, inga sommartoppar...what-so-ever. Gyd det är så man vill grina. Jag är glad att jag innan detta har köpt en massa onödiga saker, så är jag ju inte helt utan alternativ liksom. Men jag vill ju uppdatera. Ständigt. Det får dock vänta.
2. Helst inga inköp av tidningar. Där får man hur mycket inspiration och shoppingtips som helst.
3. Inte bli fadder i sommar. Ehm, näe det är en ganska självklar punkt. Det måste nog vänta några år hur som helst.

4. Inga resor. Åh så glad jag är att jag inte känner allt för stort behov av att resa just i sommar. Tack mamma, skolan och mig själv för att jag fått åka på så mycket resor den senaste tiden. Dessutom åker vi säkert någonstans med familjen och då spelar det ingen roll om man är fattig eller inte. Utomlands är ingen nödvändighet i sommar, Sverige är ju kalasfint.
5. Inga konserter eller gatufesten. Njäehäpp, det gör mig inte alltför mycket. Synd att inte få träffa en massa folk men det finns andra tillfällen. Musiken kan jag klara mig utan live en sommar. Synd bara att min mp3 + min dator är trasiga, faaasiken.
6. Känner jag att det är alltför svårt att leva efter dessa regler får det väl bli jobba på gatan då. Som sista utväg. Jag har ju i alla fall en som skulle vilja va kund.

U-länderna klarar det...så varför skulle inte jag då göra det? 
Jag kanske ska skriva en låt och börja uppträda på stan? JA! "Jag har inga peeeengar, inget körkort och inget jooobb, därför hoppar jag i sääängar. Eller sån lyx kan jag inte unna mig...det får nog bli busken i paaaarken." Lite Phoebe-stil i Vänner. Kan funka...

Image and video hosting by TinyPic

Kommentarer
Postat av: viktoria sohlin

HAha, du är så jäkla mobbad ;D En kund, jag vet vem de är:D nån på K och slutar på s, hmm..:D hahahaha! snyggve. pöss

Postat av: Linus alias Muskelknutten

Det blir nog bra ändå ska du se, fast du varken har jobb eller körkort. ;) Appropå jobb så kom jag nyss själv hem från jobbet, fick ett till slut hehe. kram

2006-06-14 @ 15:17:32
Postat av: Joanna

hahaha VEM är det Vicky menar som börjar på k och slutar på s? ;D;D moahahah kan det vara klättermusen? ;P lr har jag fel? =P

2006-06-14 @ 16:09:33
URL: http://joaannas.blogg.se
Postat av: Carro

Jag har ABSOLUT ingen aning om vem ni pratar om!!! =D

2006-06-14 @ 16:11:38
Postat av: Linus alias Afterworksnubben

På Alnös skolor, lyfter bort möbler ur klassrum typ.=P Inget toppenjobb direkt men det är bra pengar, ska väl jobba typ tre veckor.

2006-06-14 @ 17:49:23
Postat av: viktoria sohlin

KLAS KLÄTTERMUS;D hahaha!

2006-06-15 @ 19:05:04
URL: http://www.viktoriasohlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback