Fet-het dag =D

Åh jag mår rätt bra nu. Fortfarande en aning förkyld men det går över snart! Det är verkligen varmt, shiit. Sitter här i mitt linne å är halvdöd, fast jag ser lite ut som en Solero-glass i det. Och man får sån fin rödfärg på läpparna av solen. Perfekt. Det blev en stekardag på Rännö av alla ställen idag. Jag, Joanna, Annorna, Larsson och Emelie. Och glass! Och barnfamiljer. Det var så kul iaf. Läste nyss Joannas blogg och hon sammanfattade dagens diskussion så bra. Vad stolta vi är över att vara som vi är. Som jag skrev i ett tidigare inlägg, vad otroligt glad jag är att jag inte är som min syrra. Som måste hämtas hem dyngfull från festen vid ån av mamma för att vakterna ringer. Mina mål är att upptäcka platser, träffa människor, göra något minnesvärt och fixa en bra utbildning. Inte vara med i Big Brother och få bekräftelse. Och ångesten vilar på betygen, inte på hur jag ska lyckas få ett ragg på krogen. Vi är såå olika! Konstigt hur uppväxten har påverkat oss så olika.

Men som sagt, vi har ju fjantat oss idag och gjort en Fet-het-lista. Men jag tror stenhårt på att man måste kombinera en lite galen fjant-stil med en mer allvarlig stil, då kan det inte bli bättre. Eller jag måste det i varje fall. Jag måste få fjanta mig och vara crazy. Men en annan stund kan jag lägga ner en massa timmar på olika seriösa projekt, som att åka 40 mil mitt ut i ingenstans från Rumäniens huvudstad och spendera en vecka med fattiga människor. En stund kan jag sluka Cosmopolitan, men en annan stund vill jag bara läsa en jäkligt bra bok som får mig att tänka. Samma med filmer och musik och TV-program. Vissa gånger vill jag verkligen se Chic flicks med någon snygging, men lika gärna ser jag någon film som bara skulle höra hemma på Draken. Det är så bra att folk man umgås med är olika egentligen. Man får helt enkelt tillfredställa en massa olika behov som man har då.

Kommentarer
Postat av: viktoria sohlin

Nu har ja börjat skrivit blogg igen;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback