Vilken snöig dag

Nämen tja! Kollar ut genom fönstret just nu. Ingen mer snö nu tack! Jag har vintervägrat och gått i vårjacka. Men det var bara dåligt för nu är jag halvt sjuk, hihi. Har sjukt mycket att göra, men njäe...det blir inte av likförbannat. Åh vi kanske kanske kanske ska åka utomlands! Hittar vi bara en bra och billig resa så...Har suttit och toksökt på Tunisien, Egypten och Mraocko. Det är de enda ställena som passar in på mammas krav. För Europa är ju inte vidare varmt nu direkt och de flesta andra ställena är för dyra. Vi har pratat om påsklovet men det verkar inte så ljust just nu, då får vi verkligen skynda på! Har hittat en bra resa till Tunisien, men då gick flyget från Göteborg...tyckte inte mamma lät bra. Får se hur det går. I sådana fall blir det min födelsedagspresent, fick ju ingen i måndags av mamma för hon ville vänta och se hur det blir med resorna. Hoppas!

I natt drömde jag att jag var på en paradisö i Västindien! Det var jättestora sköldpaddor där som simmade under oss, och helt plötsligt kom en upp till ytan och hade jättemkt skägg. What? Efter det dök Magnus Gezelius, min sammhällslärare upp och jag påpekade att den hade lika mycket skägg som han! "Hööhööhöö" skrattade han och sedan kom en massa fler lärare och började skratta med honom. Sjuk dröm ja...men det var inte kul att vakna upp och inse att jag inte alls var i Västindien, utan i Matfors....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback