Min Egyptenresa

Måste börja med att säga att jag SAKNAT er såååå! Blev så glad av att träffa alla viktiga underbara människor idag. Kände på mig att Joanna skulle befinna sig på H&M och det gjorde hon. Shit de har gjort så fint där! Kan de inte börja göra fula kläder istället för att skona min plånbok..eller? Men iaf..jag har ju varit i EGYPTEN! Det var ju den resan jag skulle berätta om. Alla trodde typ att man blivit bombad, men här är jag med båda benen i behåll, samt armarna och allt annat grejs. Det första som händer på Arlanda är förresten att vi möter Carola och pratar en hel del med henne. Kul, men hon lät så skum. Drogad typ och väck, men det var ändå kul! Hon frågade på vart vi skulle och om man kunde bada där och så. Eh ja..man kan bada i Egypten Carola.


Vilken häftig resa det var! Vi började med att först åka bil ner till Sthlm och ta in på Arlandaby...hotell bredvid flygplatsen. I bilen kände jag mig rätt ledsen, vet inte vad jag tänkte på riktigt..men så börjar Matilda helt plötsligt sjunga på låten "När man är bästisar..." från Micke och Molle, filmen som totalt rivit sönder mitt hjärta. Vet inte vad jag associerar den till, men nåt är det. Det är lixom en jäkla barnfilm. Iaf så började jag tokgrina i bilen, haha. Jesper höll om mig och var så himla gullig! Matilda bara "Men ge dig för fan Carro" och Jesper sa argt "Nu låter du hon va!" och höll om mig ännu mer. Han är så vuxen min bror, världens underbaraste 9-åring. Morgonen efter bar det iväg med flyget till Hurghada. Vi landade i 30-gradig värme och kom fram till vårt hotell vid halv 3 på eftermiddagen kanske. Fint hotell, verkligen! Stor pool och nära till stranden. Men städningen var ganska dålig och det var en bit att åka till stan. Men till stan kom vi första kvällen och jag köpte en väska. Shiiiiit vad jobbiga alla var där! Gud man kunde ju inte ens titta på någon utan att de ville gifta sig med en för ett antal kameler. Alla skulle fråga vad man hette, sedan var det bara pang på, då var man halvt förlovad....Sa man sitt namn var man fast och var tvungen att prata med de jävulskt påflugna killarna i en evighet, kolla i en affär kunde ta hur lång tid som helst. Alla ville också tvinga in en i just deras affär, snacka om konkurrens om kunderna där nere. Turkiet gånger tio!


Andra dagen gick större delen av förmiddagen bort på något informationsmöte på ett annat hotell för en massa turister. Där bokade vi våra två underbara utflykter, en snorklingtur med båt och en Kairoresa. Efter det blev det stranden. Dagen efter tror jag bara vi hängde vid poolen. Jag blir så rastlös av sånt...skulle aldrig kunna åka på en semester och endast sola och bada, jag vill uppleva saker! Snorklingsutflykten var UNDERBAR! När jag skulle sova den natten kändes det som om jag fortfarande simmade där nere, så skumt. Vi såg alla möjliga fiskar, i alla färger. Bland annat en närmare 3 m lång muräna alldeles under oss. Vilken respekt man fick för havet. Fiskarna lät en simma där ifred och man lät dem vara. Inga hajar såg vi, men jag var rätt nyfiken på dem. Det är ju världens näst saltaste hav Röda havet så därför hade fiskarna jättestarka färger. Åh det var så coolt! Så himla häftiga korallrev! Det var ju inte få fiskar heller, de var överallt. Den dagen åt vi på en grekisk restaurang (Joanna ni slår dem så) och jag vet inte om det var anledningen till att jag dagen efter fick ligga ensam på hotellrummet hela dagen i en kraftig magsjuka, eller om det berodde på att jag svalt så mycket saltvatten. Jag hade så fruktansvärt ont.


Den kvällen gick vi iaf och la oss tidigt, men jag kunde ju inte sova då, hade ju vilat hela dagen. Men det gjorde inte så mkt, kl 02.00 kom ju bussen för att ta oss till Kairo. (Världens 3:e största stad, kaaaos!) Det tog 7 timmar och Jesper sov mot min axel och skallades, så jag kunde inte sova nåt. Inte på vägen hem heller, men det var lugnt värt det!! Såg pyramiderna i Giza, spinxen (som såg tärd ut, den har ju ett par år på nacken nu), Egyptiska muséet och ett papyrusinstitut. Så häftigt att se det enda av världens 7 underverk som finns kvar! Vi var ner i en av pyramiderna med, rakt ner gick man i en skittrång svettig gång.
Så det har varit en häftig resa! Rekommenderar att åka dit, även om det är en grymt drygt att shoppa där. Men eftersom jag är envis ger jag mig inte så lätt mot de där snubbarna inte... det värsta på resan (näst efter magsjukan) var ju ändå när vi skulle hem! Då kom det en busslast full med skitkorkade ryssar! Fyyyyfan vad förbannad jag blev! Började käfta med en gubbe som höll på att mosa Jesper där han satt i rullstolen och hade ont i örat. GAAH! Finns inget som gör mig mer förbannad än de som är elaka mot handikappade, speciellt barn! De var ju helt otroliga, struntade helt om de svingade ryggsäcken i ansiktet på ungen. Då körde jag på dem med den. Så kul! Gubben blev asförbannad men som att inte Jesper var viktigare! Skadade människor... Till slut kom två underbara människor och sa åt en vakt att de måste släppa förbi oss, vi var ju långt efter de andra svenskarna. Det ordnade sig till slut. Vi träffade världens gulligaste familj iaf från Uppsala. Bebisen Matteo och hans två unga föräldrar, underbara. Det knäppaste jag gjorde var nog att ta papparazzibilder på en kille som solade i string! Matilda tyckte han var ashet men han var ju helt klart bög. Han gick som en anka! Bra kort blev det iaf hahha, jag är en grym papparazzifotograf måste jag säga! Jag lyckas alltid, fick en skitbra bild på Carola med.



Fan vad Matilda har varit jobbig hela resan, vissa gånger okej men det märks hur skadad hon är. Spottar en i håret och skriker att man är en störd jävla idiot om man stängt dörren till hotellrummet och nyckeln hon lagt inne låkar ligga kvar där. Shit man tror inte det är sant, vad gick så snett för mänskan?? Hon är hemsk mot alla, speciellt Jesper. Henne kommer jag aldrig åka nån mer stans med. Annars var allt TOPPEN!




 

Kommentarer
Postat av: Jeppe

Låter som en underbar resa. Jag längtar verkligen efter att få ta en sådan snart... Fast utan alla knarkade Carolor och alla IQ-fiskmåsiga ryssar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback